Je bent altijd welkom als passant

Kom je als passant?

Als je aan komt varen bij onze haven, kies dan voor de Oude Buitenhaven. Onze havenmeester Arnold helpt je graag bij het aanmeren. Meld je vervolgens online aan via de app van

Kies de juiste plek in de haven

Ligt de Oude haven vol? Overleg dan met de havenmeester. Vaak is er nog wel een plekje vrij in de Verenigingshaven (de Nieuwe Buitenhaven). Kijk op AanUit.net of daar een box vrij is. Een overnachting duurt tot 12:00 uur de volgende dag.

Tarieven passanten

Liggeld € 2,00 per meter bootlengte (incl stroom) per overnachting
Toeristenbelasting € 1,50 per persoon per overnachting
Drinkwater € 0,50 per 100 liter
Douchen  € 1,00 per keer (3,5 min)
Wasmachine € 5,50
Droger € 3,00

Kort verblijf? Even boodschappen doen?

Wij vragen u hiervoor een bedrag van €5. Te voldoen via Pin in het Havenkantoor. In verband met het beperkte aantal ligplaatsen kunnen wij passanten tijdens drukte niet altijd een vrije en/of tijdelijke ligplaats aanbieden.

Passanten die willen overnachten gaan voor t.o.v. passanten die enkel boodschappen willen doen.

Een vaste ligplaats?

Ben je inwoner van de Gemeente Kampen? En ben je actief lid van de WSV De Buitenhaven? Dan kom je aanmerking voor een vaste ligplaats. Zo werkt het.

Groepen en evenementen

Reserveringen voor individuele boten is niet mogelijk. Kom je met een groep? Laat ons dit ruim op tijd weten via info@wsvdebuitenhaven.nl Geef alle boten en afmetingen meteen even door. Wij proberen er rekening mee te houden, maar kunnen geen plaats garanderen.

De Oude Buitenhaven is gereserveerd voor groepen op

• Vrijdag 29 maart t/m 1 april
    Sail Kampen
  • Zondag en maandag 29 en 30 april
    Smelneclub Drachten
  • Donderdag 9 t/m zondag 12 mei (Hemelvaartsdag) Waddertreffen
  • Vrijdag 28 t/m zondag 30 juni 2024
    Oostwal Botterraces
  • Vrijdag 27 september 2024 Schleusenverein.ch
  • 29 mei 2025
    ‘Natte treffen’ SK Vloot

Passanten kunnen dan wel in de Nieuwe Buitenhaven liggen als er plaats is.

Verblijf op eigen risico

Het verblijf op onze haven is op eigen risico. Download hier het Havenreglement.

Namens het bestuur van de Vereniging WSV De Buitenhaven wensen wij u een aangenaam verblijf!

WSV De Buitenhaven
Havenweg 1
8262 BZ Kampen

info@wsvdebuitenhaven.nl